Blanche Marie

18 mei 2017 - Blanche Marie, Suriname

helllooo,

Daar ben ik weer :)! Na 4 dagen onbereikbaar geweest te zijn, ik leef nog hoor! Ik zat in het binnenland, midden in de jungle!

Nou laten we beginnen. Vrijdag om half 9 werden wij verwacht. Hoe laat kwamen wij aan, uuuuhm misschien 20 minuten later ;). Wij gaven de taxi maar de schuld ;p. In ieder geval, we waren er en konden gelijk de bus in, heel fijn! We gingen rijden hoor, 9 uur lang zat in mijn hoofd. Tel daar maar wat extra uurtjes bij op. Om half 3, dus na 6 uur rijden, was er ineens super veel rook in de bus, ja je raad het al, bus kapot.
We moesten 8 uur lang wachten op een nieuwe bus midden in een jungle. Gelukkig IMG_5621zaten we dicht bij een kreekje en hebben we onszelf wel vermaakt. In dat kreekje wist je gewoon niet wat er onder je zwom, als je verder ging moest je ook een mes mee. Er zwommen daar piranha's, van die vissen die stroom geven, vissen die piranha's eten. Je wist gewoon niet wat er dicht bij zwom en dat was een akelig en vies gevoel. Ik vond het helemaal niks want ik ben al bang voor vissen :'). 'S avonds hadden we heel lekker gegeten, cassave soep! Heerlijk! Na het eten gingen we door  met een wandeling door de jungle, en jawel, met geweer! 's avonds waren er ook vuurvliegjes, dit was heeeeeel mooi om te zien! Nou eindelijk, na lang lang wachten was om 11 uur was de bus er (20uur SZXQ0578was gezegd), en dachten we nog 3 uur te hoeven rijden. Nou tel daar nog maar 4 uur bij op hoor, want we waren pas om 7 uur ongeveer bij Blanche marie! Het was dus een hele tocht. Ook zaten we in een bus, dat bijna op uit elkaar vallen stond, dus goed slapen deed je niet. Toch was het ergens wel leuk om dit te ervaren en mee te maken!

Nou eenmaal daar gingen we dus als eerste even allemaal slapen en daarna lekkeer baden bij kleine watervallen en stroomversnellingen. Was heel speciaal om daar zo te zijn. Maar toen....... lag je lekker in de zon, kwam er een heftige regenbui, nieeeet normaal. Dat is denk ik de heftigste regenbui die ik ooit in mijn leven heb gehad. Wij door de jungle, op slippertjes met een natte handdoek terug naar het kamp, glijd ik ook nog uit, wat een ellende was dat joh, wel weer iets voor mij, het was wel leuk. Maar na regen komt zonneschijn! het weer was IMG_5491opgeknapt, en we gingen door naar de moedervallen. Echt wat een uitzicht! Ik heb nog nooit zo genoten op een plek als daar!! Nou toen iedereen klaar was met de fotoshoot ;) gingen we door met een wandeling in de jungle, maar je raad het al, net toen we echt midden in de jungle waren begon het weer te regenen. Gelukkig duurde deze niet zo heel lang en zijn we niet van suiker he guys. Terug op kamp locatie gingen we heerlijk eten, macaroni, en daarna BTVA4835wat drankspelletjes. Twee meisjes van een ander huisje kwamen ons halen voor een spel wat je met een grote groep moest doen. Dus wij gingen 's nachts daarheen om te weerwolven! Het was een gezellige avond waarbij je ook andere mensen hebt ontmoet!

De tweede dag, we gingen naar Apoera, een dorpje. Om twaalf uur vertrokken we vanaf het kamp nar een nieuw kamp daar. De busreis, ja wat moet je zeggen. Er kwamen wat wespen binnen die iedereen lekker aan het prikken waren, maar voor de rest liep deze busreis wel zonder buspech. Toen we aankwamen, zag je iedereen snel snel naar een huisje lopen om een kraampje op te zetten, met allemaal kettingen, armbandjes, oorbellen etc. heel erg leuk, maar ook heel raar om dat zo te zien, dat hun ook echt van het geld wat wij hebben uitgegeven aan een armbandje, moeten leven. Er is wel weer een armbandje binnen! Er was echt zoveeeeel keus en ze konden het allemaal zo mooi maken, echt knap!

We kwamen aan op een locatie, wauw, was heel erg mooi. Dat uitzicht, mooie natuur en tenminste een goede fatsoenlijke wc (lekker roze :)). Hier hebben we een leuke avond gehad, ook weer gezellig drankspelletjes gespeeld en veel over elkaar te weten gekomen. Een minder fijn idee was dat daar super grote spinnen zaten, met van die vieze harige poten, tortillas ofzo. Mij niet bellen hoor. Gelukkig was ik 's nachts safe in mijn klamboe. De volgende ochtend gingen we een rondje lopen door dat dorpje, zijn we naar een school geweest en hebben we wilde slangen gezien. Het was heel mooi om zo ook een andere cultuur te zien!  IMG_5588

De terugweg, de koppeling van de bus was kapot, bij een brug moesten we eerst lang wachten tot we erover heen mochten en weer al die vervelende hobbels. Ook weer heeeel fijn.... O, en nog een keer van bus moeten wisselen!

Kortom,

Het was een hele fijne trip, heel relaxend en het was echt leuk om te ervaren hoe het is om midden in de jungle te slapen. Ik vond het echt zo leuk, en hadden ook echt een leuke groep en gids!

Foto's kun je bekijken bij het kopje foto's