Larissa in Paramaribo

3 mei 2017 - Paramaribo, Suriname

Heimwee heimwee heimwee...

Fawaka lieve vriendjes,

Zoals je aan de titel kan lezen heb ik erg veel last van heimwee.. Ik was er goed ziek van. Eerlijk gezegd heb ik al gekeken naar terugvluchten naar huis. Ik weet van mezelf dat ik geen opgever ben dus ik blijf sterk en bijt even door! Dit kan ik alleen met de steun die ik krijg vanuit Nederland maar ook van Robbin en de lieve huisgenootjes :). Bedankt Pap, mam, Robbin en vooral ook Martijn voor het aanluisteren van mijn gezeik ;)

Verder, afgelopen donderdag was het natuurlijk koningsdag. En oooohja wij hebben dat ook gewoon gevierd hoor!! Na stage hebben wij samen gegeten met alle andere huisgenootjes, hebben we ons klaar gemaakt en zijn we vertrokken naar Zus & Zo, hier was een kindsland georganiseerd! Het was erg gezellig! KingslandddVanuit kindsland gingen we door naar de Havanah. Ik wist dat de mannen hier graag met je willen dansen, maar zo opdringerig had ik dan ook weer niet verwacht. Echt om de seconde werd er een poging gedaan. En dan lijk ik de chagrijnige die geen zin heeft om een dansje te maken... ik vind het leuk om te dansen maar zo intiem hoeft van mij nou ook niet weer... Hahaha! Zoals ik al eerder had gezegd begint het stappen hier normaal om half 2/2 uur dus duurt het tot vrij laat. Heeelemaaal niet erg natuurlijk ;).

Vrijdag moesten we naar de vreemdelingen dienst. Wij kwamen aan en het zag er gesloten uit... terwijl het nog helemaal geen twee uur was? Wij met volle geweld op alle ramen geklopt, op de deur en daarna nogmaals op de ramen en er werd niet Zus & Zo eten opengemaakt. Wij waren toch gewoon op tijd??? Toen kwam er een vrouw die zei dat we verkeerd waren en twee deuren verder moesten zijn. Echt weer zo dom...
's avonds gingen we lekker uit eten bij Zus & zo. In totaal was mijn avond daar 52 SRD, omgerekend maar 6,50! Heavennnnn! En wat was het lekker!

Zaterdag zijn we naar de Hermitage mall gegaan. We hebben nog niet heel veel winkels gezien want we belandde weer zoals gewoonlijk in de mac.. en hebben veel inkopen gedaan in de Mango, en natuurlijk kon dat ook niet zonder het advies van Overbridgemijn mamsiii. Ik hou echt van gratis Facebook en messenger hier!! Zaterdag avond waren we bewust niet opstap gegaan omdat we de volgende morgen om half 10 bij SUforyou moesten staan. We hadden een barbecue chilldag bij overbridge.
Het vervoer naar de overbridge, een karaokebus! Ik was helemaal in mijn element daarin! Echt een aanrader! Eenmaal daar hebben we een leuke groep meiden leren kennen waar we 's avonds mee op stap zijn gegaan! We gingen naar een Urban feestje in torarica. In de karaoke busHeel leuk was dat, ook echt mijn soort muziek! Vanuit daar door naar de tequila. Eigenlijkkk hadden we stage die maandag, maar iedereen zei dat het een vrije dag was dus wij gingen niet. Uiteindelijk bleek het dat we gewoon waren ingeroosterd. Oeps...

Ergens in de afgelopen tijd hebben we ook nog de wandelmars gezien, een avond vierdaagse waarin ze een bepaald aantal km afleggen op een avond. Ze kwamen door onze straat. Het was erg speciaal om het te zien. Ons ziekenhuis liep ook mee! Het leger liep mee, verschillende basisscholen. Een ding wat ik niet snap, hoeeee kunnen die mensen zoveel km lopen op badslippers?!?!?!

Ook hebben we net na mijn eerste blog een hangmat gekocht, eeeen eigen Mijn eigen hangmatjehangmatje, jeeej! Het is zoo chill. Wanneer mam en martijn hierheen komen, zullen ze er ook een aan moeten schaffen voor de trips die we op de planning hebben, want dan moet je inderdaad, je hoort het goed, slapen in een hangmat!

Ook heb ik nog een gaatje gevonden om mijn kamer op te
fleuren :)!

Nu zijn we we weer bezig met onze derde week stage en die zit er morgen weer op! Daarna nog 7 weekjes stage lopen en nog twee weken op de afdeling waar ik nu stage loop! Ben benieuwd!

Ik ben blij dat ik eindelijk een beetje begin te wennen! En hoe mijn vriendje het zegt: Keep your head up and keep your heart strong. (toevallig had hij dat liedje in zijn hoofd). Ik ga iedereen laten zien hoe sterk ik ben en deze heimwee kan overleven! ready for stappen

Dikke kus,

Mij
xxxxxxxxx

1. NORMAN:
    4 mei 2017
    Echt een dochter van haar vader. Xxx
  2. Marijke Mathijsen.Kei:
    4 mei 2017
    Mooi geschreven,bijt door dit gaat jou lukken!!!!
  3. Truus en Rien:
    5 mei 2017
    Wat zijn wij trots op jou en zeker als je het vol houd.
    En wat is Martijn een bikkel om toch telkens naar de telefoon te luisteren als jij belt.